PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

November 27, 2012

.: Cikgu tuisyen?? :.

Assalamualaikum readers...
sekarang nie semua pelajar lepasan IPG tengah dok sibuk2 isi dekat jobsmalaysia tuh.. memang pening la.. banyak sangat mazhab nye.. hehehe.. kitorg pun bukan dapat panduan sangat nak isi semua benda tuh.. main ekot sedap isi jek.. tapi mintak2 dapat dipostingkan cepat la.. tak nak la dok umah lame2 tak wt pape kn...

Opss! tapi aku takde la dok umah goyang kaki menghabeskan beras jek... TIDAKKKK SAMA SEKALI.. hehehehe.. sekarang nie aku ada buat kelas Maths untuk kawan2 adik aku... buat kat rumah jek.. diorang datang rumah petang2.. so, aku pun ajar la... Diorang request ajar untuk bab From 3 punya.. rajen betul diorang.. dah wt revision awal2 sebelum masok Form 3.. big clap! ehehehe.. Jadinya pun.. ak kena la mentelaah balik bab2 untuk form 3 tu.. naseb la tak susah kan.. aku juz ajar yang mana termampu jela... heharap diorang nie faham la.. kehkehkeh...


dah lama aku tinggalkan buku teks Form 3 nie.. hehehehe

Bila dah buat kelas kat rumah tu memang tak da kelengkapan la kan.. al maklum la.. aku belum jadi cikgu betul2 lagi.. baru jek habes belajar kan.. takde la bilik khas untuk buat kelas.. so, aku pun dengan kreatifnya buat sendiri whiteboard dekat bilik.. senang nk menconteng2... aku guna pembalut buku plastic yang jernih tu.. then, aku tampal dekat dinding bilik warna putih.. dah jadi whiteboard.. senang nk padam2 kalo guna marker.. inilah hasilnya..tadaaaaaaaa!!


whiteboard hasil tangan sendiri... kreatif tak?? hahaha
hmm.. itulah kerja sampingan setakat nie.. kira ok la dapat berkongsi ilmu dengan budak2 nie kan... walaupun tak pernah ajar budak sekolah menengah tapi at least aku cuba la kan.. mak ayah aku cakap mane la taw berkat aku ajar diorang dapat posting dekat rumah... aminnnn.. heharap senggitu la kan... ok la.. till then..

Assalamualaikum... =)

2 comments:

Hak Cipta anisfreezer.blogspot.com